Suka Blog KakLong tekan like! :)

Tentang Bulan

Dari meja kerja KakLong AiNa kul 9:50 PM
Assalamualaikum..


Apa khabar? Hari ni hari apa ye? Oh ya, sabtu kan. Tarikh hari ni cantik kan.. 10.12.2011 Ya, mungkin bagi sesetengah orang tu, takda lah cantik mana pun tarikh tu. hehe :D


Yelah kan, sebelum ni pun dah riuh pasal gerhana bulan penuh. Akan berlaku pada hari ni lah, yup! Dijangka berlaku sekitar jam 10.05pm hingga 10.57pm. Mesti ramai yang teruja kan. Semestinya kejadian Tuhan memang yang paling indah. Korang jangan terlepas peluan tau untuk saksikan sendiri kejadian gerhana bulan penuh ni.


Tapi apa-apa pun seronok tu seronok juga, teruja tu teruja juga..kita ni sebagai umat Islam mesti ada batas-batasnya.  Jadi kita disunatkan untuk mengerjakan solat sunat gerhana matahari atau solat kusuf sebanyak 2 rakaat. Untuk cara-caranya korang boleh rujuk kat sini 





2 budak comel:

Khairil said...

solat sunat gerhana tanda kita sujud kepada kehebatan Allah taala..nice info kak long...

KakLong AiNa said...

yup betul tu en.khairil.. :)

 

KakLong AiNa Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review