Suka Blog KakLong tekan like! :)

17 Disember

Dari meja kerja KakLong AiNa kul 6:16 AM
Sebenarnya ada apa dengan 17 Disember tuh..? Hurmm...
Aku ada sorang best friend, from Kepala Batas, Penang. Nama dia "....", kengkawan dia kat sana panggil KakLong.. haha :P Sama tak dengan aku!! Dia dalam family dia pun kak long jugak! Aku pun kak long! kat sekolah kengkawan giler2 aku panggil kak long. Kengkawan baik2 panggil aku aina. Dalam family aku anak sulung perempuan..huhu.


Urmm.. Nak taw tak camner aku leh dapat gelaran kak long kat sekolah?
Citer dia cam ni.... Dulu masa aku form 2 (thn 2009), aku tolong Pn Ong fotostat segala nota2 science. Biasalah aku ni rajin kann.. Actually, masa first masuk sekolah baru aku agak bosan lah..xde geng! So next year tuh yang plan nak jadi happy go lucky..xnak jadi pendiam & pemalu dah... Nak jadi cerita nyer, masa tuh teacher tanya ada sesape yang leh tolong taipkan nota science. So..Aku pun offer diri ini. Saje nak try..lagi pun sikit jer nak taip nota. Ingatkan itulah yang pertama dan terakhir. Rupanya tak! Teacher cakap past kat orang lain plak taip nota tuh. Aku bagi ler kat kawan aku nih..dia bukannya buat pown! Pastu mintak tolong aku. Aku pun ok jelah time tu free2 saje. Cepat lah siapnya! teacher pown puji2 lah aku buat kerja cepat, cekap! Huhh..Segan aku. Lagipun tolong cikgu xde salah kan??


Haii.. lama2 teacher asyik mintak aku wat tu wat ni... Dari taip nota sampailah fotostat untuk kawan2. Hurr..aku mula2 tuh rasa best, syok wat kerja amal. Hahaha! Setiap minggu topik baru.. So kerja aku banyak lah.. Every day kena collect duit kat kengkawan aku tuh.. Orang mintak hari ni cakap xde duit. Dah habis masa rehat tadi. Hish..bukannya banyak mana pun.. 50sen jer. Pelah!! X simpin duit poket lah tuh.. Main boros semua! pastu mintak esok cakap tak bawak pulak! Aduhh..seksanya setiap hari kena mintak!
Lama2..asyik mintak duit dorang panggil Ahlong, tapi..bunyi cam x sedap jer.. Tukar panggil KakLong! Hurmm.. Ok gak tuh! So, semua pun start panggil kaklong. Aku x kisah pun! Asalkan panggilan yang baik, indah didengar dan tidak menjelikkan!! :D


Hurr.. Aku x citer pun pasal 17 Disember! Len kali jelah! X sempat lah nak tulis. Ni pun dah panjang dah nie! Nak gi Subuh dulu lah! Oitt!! Tu dah bangun lom?








by:
AINA (kak long)
6.10 a.m.
17 Dec.

0 budak comel:

 

KakLong AiNa Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review